سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب پیشگویی های علمی قرآن

حوزه/ کتاب پیشگویی های علمی قرآن توسط راضیه پاکدامن نایینی در سال ۱۳۹۹توسط انتشارات حکیم روز، در ۱۸۸صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، کتاب پیشگویی های علمی قرآن توسط راضیه پاکدامن نایینی در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات حکیم روز در ۱۸۸صفحه به چاپ رسیده است.

در این کتاب تمرکز نویسنده بر روی جمع آوری ایات قرآن مرتبط با موضوع و تطبیق آن با نظرات مفسران بوده است.

با توجه به اینکه یکی از جنبه ها و ابعاد مهم قرآن کریم, بعد اعجاز این کتاب آسمانی است و از جمله اعجاز آن پیشگویی های علمی در قرآن کریم است که برخی از صاحبنظران (آقای محمدعلی رضایی اصفهانی و...) مباحث قرآنی نیز به آن پرداخته اند و البته می توان گفت این امر با پیشرفت علم و دانش شامل مصادیق متفاوتی می شود و جای کار را برای طلاب و فضلا و دانشمندان باز گذاشته است. 

خداوند متعال در برخی آیات قرآن، از بسیاری از رازها و اسرار آفرینش زمانی در آیات نورانی و وحیانی اش خبر داده است که علم جامعه بشری نه تنها به آنها نرسیده است بلکه حتی در برخی موارد از نام آنها هم انسانها اطلاعی نداشته اند.

 استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با بررسی و موشکافی به جمع آوری این موضوعات پرداخته است و با ارائه دسته بندی متفاوت از سایر کتب موجود به تطبیق مطالب با نظرات مفسران و دانشمندان موضوعات را در سه گفتار به صورت مجزا با عناوین «پیشگویی های مربوط به علم زیست شناسی(علوم زیستی و پزشکی)»، «پیشگویی های مربوط به کیهان شناسی(زمین شناسی و علوم فضایی) و «پیشگویی های مربوط به علوم پایه(علم شیمی و علم فیزیک)» ارائه کرده است.

امید است افراد علاقه‌مند به مباحث قرآنی و علمی با مطالعه این کتاب می توانند با نگاه عمیق تری نسبت به آیات نورانی قرآن کریم به پژوهش بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حیای حیدری IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    لطفا یک جلد برای بنده بفرستید